Steenbok, 22 december – 20 januari

steenbok , polsen 1, Losmaakoefeningen , Pawanmuktasana’s        steenbok , polsen 2, Losmaakoefeningen , Pawanmuktasana’s

Steenbok, 22 december – 20 januari

Algemeen:
Praktisch en ambitieus dat zijn kenmerken die bij de steenbok horen. De zwakke plekken van een Steenbok zijn de botten, knieën, gewrichten, tanden en nagels.

Yogahouding: Losmaakoefeningen / Pawanmuktasana’s:
Probeer alle losmaak oefeningen 5 x te doen. Doe het met aandacht. Probeer iedere beweging goed te voelen in je gewrichten, hierdoor heeft de oefening het  meeste effect.

Voeten en de enkels:
– Zit met gestrekte benen op de grond. Houd de benen stil, eventueel leg je je handen op je bovenbenen.
– Breng op een inademing alleen de tenen naar je toe en buig ze op een uitademing bij je vandaan. Eindig i.v.m          eventuele kramp altijd met tenen naar je toe.
– Beweeg alleen je enkels door alleen je voeten naar je toe en van je af te bewegen. Eindig met je voeten naar je toe.
– Beweeg je beide voeten op een inademing naar rechts en op een uitademing weer terug  naar het midden. Op een    inademing naar links en op een uitademing weer terug naar het midden. Als een soort ruitenwisser.
– Draai rondjes met je voeten rechtsom en linksom. Daarna in tegengestelde richting naar buiten en naar binnen.       Maak de draaiing vanuit de enkels.
– Breng je voeten weer naar het midden en voel na in je voeten.

steenbok, enkels 1, Losmaakoefeningen , Pawanmuktasana’s       steenbok, enkels 2, Losmaakoefeningen , Pawanmuktasana’s

Handen en de polsen:
– Terwijl je rustig op een stoel of op je mat zit. Strek je je armen naar voren.
– Spreid je vingers op een inademing en maak vuisten op een uitademing met je duim in je vuist.
– Strek je armen naar over en op een inademing wijzen je vingers richting het plafond en op een uitademing wijzen je vingers naar beneden. Voel de beweging van je polsgewrichten.
– Maak lichte vuisten met je duim erin en strek je armen weer naar voren. Draai met beide vuisten rechtsom, linksom en daarna beide vuisten in tegengestelde richting naar buiten en naar binnen.

Werking: Alle stijfheid verdwijnt door het los maken van de gewrichten. Het zijn fijne oefeningen voor mensen die last hebben van reuma, artritis, hoge bloeddruk of hart problemen.

Nav het hoofdstuk “Astrologie en Yoga” door Corine van Zoelen van www.deyogaboerderij.nl uit het boek “De Astrologische Almanak 2015” van Esther van Heerebeek en de digitale versie van YOGI Yogablad. 

Per 1 oktober 2015 is er een digitale versie van De YOGI Yogablad

Deze foto’s komen uit de YOGI Yogablad december 2016 

steenbok      uitleg steenbok

Wil je de uitleg krijgen in een korte yoga video les?
Je kunt je aanmelden via https://www.deyogaboerderij.nl/yoga-en-astrologie/
Vanaf 17 januari 2017 ontvang je dan:
4 korte yogalessen met in iedere les een korte beginmeditatie, 3 yogahoudingen en een eindontspanning;
4 PDF’s met de houdingen helemaal uitgewerkt;
12 Voorspellingen door Esther van Heerebeek van ieder sterrenbeeld voor 2017.

Doe GRATIS mee en meld je aan. We starten op dinsdag 17 januari 2017!
https://www.deyogaboerderij.nl/yoga-en-astrologie/

 

Foto : Gina de Wit

Corine van Zoelen
www.deyogaboerderij.nl
info@deyogaboerderij.nl

Je kunt ook de Facebookpagina liken van De Yogaboerderij . Maar we zijn ook te volgen op Twitter, Pinterest en Periscope.

Deel deze pagina, dank je wel!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply

Your email address will not be published.